Landing oldal vagy teljes honlap? – Mikor melyik a jobb választás a vállalkozásodnak

Ebben a cikkben segítek eldönteni, mikor érdemes egyoldalas (landing) oldalt választani, és mikor van értelme egy komplexebb, többoldalas honlapban gondolkodni.

Mi az a landing oldal?

A landing oldal (más néven kampányoldal vagy egyoldalas weboldal) egy adott célra készült oldal, amely gyakran:

  • hirdetésekből vagy e-mailekből érkező látogatóknak szól
  • egyetlen szolgáltatásról, termékről vagy ajánlatról szól
  • gyors, lényegre törő, cselekvésre ösztönöz (pl. foglalás, vásárlás, űrlapkitöltés)

Mikor elég egy landing oldal?

  • ha egyetlen ajánlatot szeretnél hirdetni (pl. kampánytermék, akció)
  • ha még nincs teljes márkastratégiád, de már el akarsz indulni
  • ha fizetett hirdetésre érkezik a forgalom, nem organikus keresésből
  • ha fontos, hogy ne kalandozzon el a látogató (nincs menü, nincs zavaró tartalom)

Ideális: gyors indulás, fókuszált cél, kis költségvetés.

Mikor kell inkább teljes honlap?

A teljes weboldal akkor jön képbe, ha:

  • többféle szolgáltatásod van
  • szeretnél hosszú távú organikus forgalmat
  • szükséged van blogra, referenciákra, GYIK-re, adatvédelmi oldalakra stb.
  • márkát építesz, és komplexebb képet akarsz mutatni

A többoldalas szerkezet segít:

  • a SEO-ban (külön aloldalakra lehet optimalizálni)
  • a felhasználói élményben (mindent megtalál, amit keres)
  • a hitelesség növelésében (látszik, hogy van mögötte rendszer)

Mit javaslok az ügyfeleimnek?

A weberna.hu-nál mindig a cél alapján döntjük el, milyen felépítésű weboldalra van szükség.

Ha egy induló kampányról van szó, gyakran landing oldallal kezdünk, majd ha beindul a forgalom, később alakítjuk ki a teljes honlapot.

Ez költséghatékony is, és nem terheli túl az induló vállalkozót, de megadja az induláshoz szükséges online jelenlétet.

Bejegyzések: