Kell-e weboldal, ha van Facebook-oldalam vagy TikTokom? – 2025-ös válasz

Sokan úgy gondolják, hogy ha már van egy Facebook-oldaluk, esetleg pörög a TikTok-juk, akkor a weboldal felesleges kiadás. Hiszen „ott a közönség”, „ott lehet írni”, „ott lehet hirdetni is”.

De ez a gondolkodás 2025-ben is kockázatos és korlátozó.

Ebben a cikkben elmagyarázom, miért nem érdemes csak a közösségi médiára alapozni a vállalkozás online jelenlétét, és mikor (és miért) éri meg weboldalt is üzemeltetni mellette.

A közösségi média ereje – de nem tulajdonod

Facebook, TikTok, Instagram – ezek szuper eszközök, de nem te irányítod őket:

  • egy algoritmusdöntés, és máris csökken az elérésed
  • bármikor korlátozhatják vagy törölhetik a fiókod
  • a követőid nem a „tiéd”, hanem a platformé

Ha nincs saját weboldalad, akkor nincs olyan felület, amit te birtokolsz – és ahol azt kommunikálsz, amit akarsz, úgy, ahogy akarod.

Mire jó egy weboldal, ha már jelen vagy Facebookon?

1. 

Hitelesség

A látogatók (vagy partnerek, megrendelők) gyakran rákeresnek a nevedre – és egy weboldal sokkal profibb képet ad, mint egy social media profil.

2. 

Keresőoptimalizálás (SEO)

A TikTok nem jelenik meg a Google találatok között értelmezhető módon.

Egy jól felépített weboldal viszont hosszú távon behozza a látogatókat – akár hirdetés nélkül is.

3. 

Adatgyűjtés és automatizálás

Weboldalon mérheted a forgalmat, hőtérképet használhatsz, építhetsz hírlevélbázist, beágyazhatsz ajánlatkérő rendszert stb.

4. 

Hirdetési céloldal

A Facebook-hirdetések legjobban akkor teljesítenek, ha külső, optimalizált landing oldalra vezetnek – nem a saját oldaladon belül próbálod konvertálni az embereket.

5. 

Időtállóság

A TikTok videóid és Facebook posztjaid pár nap alatt eltűnnek a feedben.

Egy jó cikk vagy szolgáltatásoldal viszont évekig hozhat érdeklődőket.

Mikor lehet elég (ideiglenesen) csak a social?

  • Ha egy kampányt akarsz letesztelni, és nincs még végleges szolgáltatásod
  • Ha tényleg nulla a költségvetésed, és saját kézzel építgeted a közönséget
  • Ha személyes márkát építesz, és folyamatosan posztolsz

De: ahogy növekszik a vállalkozásod, a weboldal elkerülhetetlen.

Hogyan segítek én ebben?

A weberna.hu-nál sok ügyféllel dolgoztam már, akik csak Facebookon vagy Instagramon voltak jelen – és belátták, hogy egy weboldal segít:

  • stabilabbá tenni a kommunikációt
  • automatizálni az érdeklődőszerzést
  • kiemelni a szakmaiságukat egyre telítettebb piacon

Bejegyzések: